2016年10月20日 星期四

香港無車生活

在十月十八日看了一單將軍澳車位王的新聞,令我再一次聯想一個普通家庭,在港生活是否需要擁有一架私家車。事先聲明,我在2009年考獲車牌,咁多年來試過問朋友借車用,亦試過在海外租車代步,偏偏就係從來都未擁有過自己的私家車。

無可否認,擁有一架私家車的方便性是不可取替的,但稍為次一級的代替品卻有很多。一般而言,自己揸車比乘坐公共交通工具快,可以賺回一些時間。但另一方面,我認為唔揸車一樣可以賺回另一些時間及其他東西,利害並不是一面倒。

以下我會講下我們家庭在私家車的替代品,唔揸車賺回來的東西,還有以我們一家為例在有車和無車生活成本上的差距。


私家車的替代品


最天然的替代品是自己對腳,唔係講笑,有唔少家庭十分鐘步程內的距離都會選擇開車。多行路對身體好,心理生理都係,情侶談情,家人談心,慢慢行最好,巴黎的浪漫也是在塞納河邊行出來。

當然唔係任何地方都可以行,呢個時候要利用公共交通工具。自問去過唔少大城市,香港的公共交通系統之方便及四通八達,實屬世界頂級。加上現今科技,要事先計劃行程十分簡單,部份交通工具現在更可預測到站時間,讓乘客可更有效安排等車時間。

最接近私家車的替代品是的士和uber。只要試過係其他城市坐的士,都會發現香港的士係好抵坐同埋好容易搵車。另一樣係uber,試過幾次都感覺良好,司機有禮貌,車箱夠整潔。如果你未試過,我誠意推薦你一試,首兩程有$50優惠,按此登記讓我都有同等優惠

如果爸爸們在週末計劃了豐富行程,需要游走於香港不同地方,其實租車也是一個不錯的選擇。可以選擇不同的車款,事後亦不用花時間洗車。

唔揸車賺回來的東西


揸車可以省回不少等車轉車時間,雖然也有排隊等泊車的時間,但唔揸車點樣賺時間?秘密在於乘車時間。

一個人的時候,坐車可以睇書可以睇片可以訓覺可以玩電話。以我自己為例,大部份書籍都是在車上面看的,這個blog也有一半以上的文章是在車上打的。

我自己很享受和小朋友一起坐車,佢地係車上面特別多問題。阿仔現在三歲半,已經認得很多地方,識得分青馬大橋和汀九橋,知道有三條煙囪個度係南丫島,這些也是在交通工具上學的。如果揸緊車,我自問無能力可以分心去應付佢層出不窮的問題。


成本比較


以我的家庭為例,我返工放工、老婆接送放學和阿仔返學放學的交通費為一星期$266,假設週末兩日都過海,一個週末的交通費為$240。一星期總交通費為$506,一個月當四個半星期,另再加一個月搭一次$100的士或uber,一個月的交通費為$2,377。

參考一個格價網頁在2014年做的統計,以當時市面其中一款最慳油的細車計算,一年油費為$6,165.9,維修保養$2,780,保費$6,000,牌費$3,929。我居住的屋苑車位比例為1:1.3,供應甚為充足,月租$2,100。平均每月養車花費$3,673。

另假設以$150,000買入該車,參考一個汽車代理的供款計算機,做五年貸款,首期俾$15,000,月供為$2,897。加埋上一段的養車費用,每月支出為$6,570。

以這超簡化的計算去比較,無車生活每月能省回四千大元。

為興趣咩都值


講到尾,好多人當揸車係興趣(特別係男士),咁一個月多花兩三千蚊在興趣上,平均一百蚊日,夠買兩杯中產咖啡。平均都係十蚊日,半杯中產咖啡都買唔到,性價比算唔錯。

我很喜歡陳奕迅的《人車誌》,歌詞講出男人心聲,曲風用上本地少見的acid jazz亦甚為特別。



---------------------------------------------------------------------------------------------------------

多謝支持睇到尾,有任何意見或感想都歡迎寫低留言,你的留言是對作者的最大支持。

如果想最快睇到我的新文章,請Like半桶水爸爸的Facebook專頁或以RSS feed追蹤半桶水爸爸

29 則留言:

  1. 正,小弟無車牌,原因除左懶,就係唔想花精神駕車。
    結果常常坐的士,每次$100,老婆亦一樣。
    由屋企行去屋苑停車場,遠遠唔夠我叫樓下管理員CALL架的士快。

    自問對車無乜興趣,砌多兩隻高達好過~

    回覆刪除
    回覆
    1. 係香港揸車,除左花精神之外,對個人忍耐力的挑戰都好大

      七十兄個屋苑咁好服務,有得call的士咁好。

      無興趣或興趣一般真係無謂煩

      刪除
  2. 能唔揸車我都唔鍾意揸車,係路上與一班弱智的陌生人爭先恐後,實為苦難。

    回覆刪除
    回覆
    1. 塘人兄身在德州,我諗比較難過無車生活,如果靠單車得唔得?

      刪除
  3. 細個好鍾意車,18歲即考車牌即買車,大約揸左6,7年車,有車的確係方便溝女,去石澳,大帽山sweet,sweet係正既,不過自從有固定女朋友,目標唔同左,養車就成為一種負擔,所以就停左,我既故事應該係好多港男寫照。

    其實仲有一個原因係買唔起靚車,揸來揸去日本車好冇癮!

    回覆刪除
    回覆
    1. 森而兄幾時寫番個sweet sweet回憶錄?好期待呀!

      身邊有些朋友的車輛升級唔係由日本車變歐洲車,而係由年少時的日本跑車,到有仔女後的家庭七人車。有錢既就另外再加多部歐洲車,好有氣勢。

      刪除
    2. //森而兄幾時寫番個sweet sweet回憶錄?好期待呀!

      期待!

      刪除
    3. 我意思係談心,你地諗多左喇!

      刪除
  4. 自己車,可以放 car seat,這是安全問題。我有了小朋友之後,就好想買車。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你有道理,我真係無諗安全問題。如果小朋友重係好細個陣,我純粹靠揹帶套住小朋友。如果大個識自己坐,就靠安全帶(如果有的話)。係比較危險。

      有小朋友之後出街需要帶的物品好多,亦都係另一考慮。

      刪除

  5. 我搭車會暈,焗住瞓覺 XD 另外搭車睇書等對眼睛不好呢,小心小朋友近視加深。


    //咁一個月多花兩三千蚊在興趣上,平均都係十蚊日//

    應該係一百蚊

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝醉心兄提示,暫時只有我自己坐車睇書,小朋友坐車鍾意睇街及和我們傾計。

      一百蚊日就夠飲兩杯中產咖啡了

      刪除
  6. 揸車最怕泊車, 我係一個無耐性既人, 兜10分鐘都搵唔到位泊車就會掹 XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 搵唔到位泊車會掹係非常正常,哈哈,

      刪除
  7. 香港最煩是泊車, 試過俾人打爛車窗, 所以唔再養車啦 !
    依家有長者卡最著數, 坐地鐵2蚊, 回程1.80蚊, 去羅湖12蚊, 回程11.80蚊, 而在深圳坐地鐵巴士是免費的 !

    回覆刪除
    回覆
    1. 塞車都好煩,會塞到想撞人

      現時香港長者交通福利真唔錯,我父母都日日週圍去,好鬼爽

      好似廣州都係免費

      刪除
    2. 我暈車浪, 所以坐一次死唔少細包, 要休息幾日先可以再出去 !

      刪除
    3. 咁身體要緊啦

      行多一點身體仲好

      刪除
  8. 如果放閒日假…香港揸車都好舒服, 基本上泊車不是問題…另外, 如果返工地方有free parking 的話, 揸車返放工都唔錯!

    回覆刪除
    回覆
    1. 返工有免費泊車確係唔錯

      閒日放假,一切都是美好的,淨係食飯可以避開繁忙時間已經一流

      刪除
  9. 其實實際養車的開支是更大,有更多什項開支。
    而開車最大一個缺點就係.......飲杯啤酒都唔得,人地cheers飲靚次伯,你就要飲可樂7up!
    好處就係,活動範圍的確大好多,好多地方若無自己車,正常人係唔會無厘頭叫的士去。

    回覆刪除
    回覆
    1. R兄係車主,又係老闆級人馬,果然有唔同的睇法。

      係呀,我個計算超簡化,甚至假設了一屋人用一架車之後再唔駛坐其他交通工具,純粹當參加就好了。

      下次R兄飲完靚次伯,可以考慮搵人代駕

      明白R兄所講的好處,但現實大部份人的活動範圍只是屋企和商場。

      刪除
    2. 重未計出街泊車,間中食牛肉乾,每個月隨時再多幾舊。
      不過有架車溝女真係方便d既。

      刪除
    3. 有車方便度真係一流既

      刪除
  10. 不講錢既問題, 只是覺得搵位泊車真係好煩...

    回覆刪除
    回覆
    1. 我之前試過係澳洲塔斯曼尼亞、日本四國和韓國濟州自駕游,完全無泊車問題,非常暢快

      刪除
  11. 爸爸的分析十分理性!我都喺一個好理性的車主,曾經寫過兩篇文章頗有共鳴:
    第一篇:真喺有需要買車?揭曉3大香港買車的假藉口?
    第二篇:香港地為什麼要買車?香港養車的3大真·理由
    每個人、每個家庭的情況都唔一樣,亦唔可以一概而論。

    就好似香港好多人買唔起樓控訴社會,那梗有原因
    但同時香港好多人能上車置業,那亦有背後的原因

    香港有好多家庭選擇買車,亦有好多家庭選擇唔買,各有各道理

    買車我建議建立在“樂趣”為上,如果養車過程沒樂趣,那就沒有養車意義。

    回覆刪除
    回覆
    1. Charles你好,為什麼你會找到這篇舊文的?已經是2016年的了!

      你說得很對呀,每個人和家庭的情況都不同,不能一概而論,我們只能追求一般而言正確的事或分享自己的情況,不能強行評論別人的對錯。

      如果養車只係當自己係司機,全無樂趣,咁實在係好慘呢。

      刪除