2017年9月11日 星期一

關於全職媽媽的決定

開blog以來,一直想寫一篇關於做全職媽媽(或全職爸爸,以下全部簡稱為全職媽媽)的文章,諗左幾年,第二個小朋友都快要一歲,終於落手寫(其實係打)。

事先聲明,以下全部內容均為我自己的個人感想,閣下有意見可以說出來討論。但請緊記一點,我沒有說自己一定正確,請你也不要認為自己一定正確。

全職媽媽同坐監其實分別不大

好了,入正題,首先我想講一個重點,做全職媽媽,由頭到尾都是一種犧牲。試想像一位在職媽媽,在公司八面玲瓏,打扮穿著入時,每晚放工後都可以優雅地返屋企,然後家中的小孩一聽見插鎖匙的聲音,便已經像餓狼一樣擁上,雖然應付得有點狼狽,但家中有人在期待著的感覺還是很好的。

另一方面,全職媽媽由張開眼睛開始便一直忙過不停,照顧小朋友的返學放學和煮飯食飯,應付了一整天,早已身心俱疲。好了,終於等到另一半放工回來,小朋友終於願意稍為放開妳一下,但那條友仔竟然還在施施然地換衫洗手,然後還要幫部電話差電,再掃多兩下面書,先捨得睇下小朋友。如果身邊有把槍,應該可以立即打爆條衰佬個頭。

當然,有人話全職媽媽份工係對住自己心愛既小朋友,出外打工對住D膠人邊有得比。但返過工既人都應該知道,群埋幾條八公八婆,係pantry吹水係幾咁過癮。然後係上一篇<你快樂嗎?>我都講過,我返工最開心既時刻就係放飯同放工,對於一個全職媽媽黎講,食飯係同時間競賽,放工係一個陌生既動詞,佢哋對於等老公放工呢個目標比較熟悉。

咁好啦,講到咁慘,點解仲要做全職媽媽呢?

有些家庭是別無選擇的,沒有親友可以幫忙,亦無法依靠工人。但我們是有可靠家人可以幫忙的,太太的收入亦絕對足夠請多於一位的外藉工人,請工人引起的土地問題亦不是很大。所以,我們是真的選擇了讓我太太成為全職媽媽的。是一個選擇,而不是一個無法避免的結果。

所以以上的問題應該改為,點解選擇支持我老婆做全職媽媽呢?

最大原因,是我們深信我們現在最重要的事,是能夠親身見證和陪伴小朋友成長。當然有些家庭重質不重量,每天數小時或週末一兩天,已經能夠產生很多可以成為美好回憶的親子黃金時間。但我們比較貪心,我們同時希望得到質和量,我們不想錯過每一刻。

其他人可以話我哋短視,放棄夫婦其中一邊的收入,搵多幾個錢,將來早些財自退休,大把時間陪伴家人吧。係架,講得無錯,但我哋細膽,驚小朋友入讀小學之後已經不再好像現在這樣親密地需要我們。你可以把退休提早,但卻沒有能力將孩子的成長減慢。

我們是真的很重視和小朋友一起的時間,老婆係全職媽媽固然係,而我自己係舊公司一星期有兩日在家工作,連埋週末,即是一星期有多於一半時間是可以很容易地接觸到家人的。而在阿女出世時,我亦調校好裸辭的時間,讓自己有幾個月可以幫輕一下太太,照顧多些初生的女兒,還有最重要的是陪伴阿仔去慢慢接受自己成為了哥哥的這個轉變。

有人認為有全職媽媽親身照顧的小朋友成長得最好,我自己唔會咁講。小朋友是大人的一面鏡,唔好既野睇少一點影響少一點。懂得陪伴成長才是最重要。而我自己對太太在這方面的信心是爆棚的。

老老實實,現實生活都係要講錢,無錢又點可以負擔得起一個全職媽媽。真係咁?!當然,錢唔係萬能,無錢就真係萬萬不能。但係咪真係要搵好多?

小弟普通一個銀行IT職員,人工唔會好高。對於傳統零售銀行黎講,IT係成本,唔係賺錢既地方。銀行IT狗的人工,和一般大中小企老闆,甚至和幫公司賺錢,人工以佣金為主的打工仔亦相差好遠。

其實呢件事同達成財務自由一樣,最重要的不是你搵幾多,而係你使幾多。控制到支出(都話係犧牲黎架啦),計得掂條數,其實就可以一試(試下你捱唔捱得住咋,錢銀問題其實唔係咁大)。

雖然犧牲了很多,但我還是相信老婆得到的比失去的更多(幸好我個頭仲未被一槍射爆)。

每一位全職媽媽和全職爸爸,加油!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

多謝支持睇到尾,有任何意見或感想都歡迎寫低留言,你的留言是對作者的最大支持。

如果想最快睇到我的新文章,請Like半桶水爸爸的Facebook專頁或以RSS feedEmail接收半桶水爸爸最新文章。

40 則留言:

  1. 我一直追開你嘅blog,因為對於初為爸爸嘅我,好易引起共鳴。我遇到嘅情況同你差唔多,想換樓+太太想做全職媽媽。

    坦白講,太太做全職媽媽不但減慢換樓速度,而且我嘅壓力會大增。好彩我兩公婆係呢兩個問題上有共識。

    回覆刪除
    回覆
    1. Patrick,多謝你一直的支持。

      所有決定都有得有失,並無十全十美,兩公婆最重要有溝通,明白大家的取捨。看來你已經做到這點,一起繼續努力吧,祝福你一家生活愉快。

      刪除
    2. 我同Patrick兄一樣都係換樓+太太想做全職媽媽, 可惜未傾搞數, 而家唯有見步行步!

      刪除
    3. 換樓呢樣野真係幾難搞,好多方向要諗。

      做全職媽媽唔容易,不單止辛苦,來自身邊親友的壓力也不少,兩位兄弟真係要你們的太太諗清楚。

      刪除
    4. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    5. 小弟就Mike 兄以上的文章也寫了一章blog 文,有興趣可以過來看看!哈哈!

      刪除
  2. 好多年前就算西方國家都係有一個人留守係屋企, 係現實逼人, 導致全家出動搵錢而已

    回覆刪除
    回覆
    1. 調轉諗,使用外藉工人,釋放兩公婆的賺錢能力,純經濟效益咁睇真係好大。

      刪除
  3. 好有感覺的一篇,等我轉載給太太看看。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝止凡兄支持

      莫非止凡兄的太太都有興趣做全職媽媽?

      刪除
    2. 可以考慮,按你的說法,這是一種選擇。

      刪除
    3. 最重要係止凡嫂點諗,堅辛苦

      刪除
  4. 做全職媽媽真係辛苦,幾乎全部野自己狽飛(尤其冇老公/工人姐姐幫忙嗰哋),24/7 stand by又不夠時間休息。

    回覆刪除
    回覆
    1. 講起唔夠時間休息,因為我老婆仲餵緊人奶,阿女又仲要食夜奶,我老婆已經差不多一年沒有試過在晚上一覺連續訓多過6個鐘了。。。

      刪除
  5. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  6. 小弟都係有兩隻馬騮仔
    太太都係全職媽媽 外母平日每天都黎我們家幫手
    我們都很重視和小朋友一起的時間 所以WEEKEND一定留比家人
    錢....係香港生活其實揾幾多都唔夠洗
    共勉之

    回覆刪除
    回覆
    1. 全職媽媽加外母,Eric同我一模一樣,長期一打二實在好難頂得順。

      放工後和週末的時間,都係俾哂小朋友架喇,直至有一天他們有自己的朋友圈子吧。

      同一類型既野都可以有很大的價格差距,咩都想要最好最貴,幾多錢都唔夠。

      多謝支持,一起努力吧

      刪除
    2. 因為太太全職 已經影響佢嘅生活圈子
      所以每日我返屋企嘅職責就係要聽下佢呻😂

      刪除
    3. 哈哈哈,一定要聽,如果唔係屈埋會有問題,老公做傾訴對象就最好。

      刪除
  7. Mike兄有個幫得手嘅全職媽媽/太太,請好好珍惜!
    Mike兄知我處在十字路口,去異地做全職爸爸定留在香港賺多啲,你篇文都有啲啟示俾我。好得意的是,大部份人的意見都只是聚焦在小女的學業與將來發展上,好少人從你這篇文的觀點出發。

    回覆刪除
    回覆
    1. 風兄,我很珍惜和感恩自己有一個咁好既老婆,所以我耐不耐要係呢度讚揚下佢。

      我好肯定風嫂都係一個很好的媽媽和太太,雖然很可惜她先行一步,但她是永遠存在於你及女兒的回憶之中,而且相信她的善良和對生命的堅持,對你女兒的成長會有正面的幫助。

      風兄你的閱歷比我多,思想亦細密,我對你的決定有信心。我們這些旁人的意見(上次叫你諗女兒青春期,今次又講陪伴時間),真的只作參考好了,最後下決定的還是你和女兒。

      刪除
  8. 全職媽媽加多個工人.
    咁媽媽就可以舒服好多.

    回覆刪除
  9. 全職媽媽真係唔易,有時候係小朋友訓練媽媽多過媽媽訓練小朋友,我覺得全職媽媽先係真正的女強人。我老婆知自己未必做得黎反而破壞親子關係,都係揀返職場打拼。

    回覆刪除
    回覆
    1. 夢想兄,你講得好,的確有情況係相處得太多,影響左親子關係。大家找到最適合自己家庭的做法便最好。

      刪除
  10. 再留言,原來你都有去個適場睇小黃人呢。

    回覆刪除
  11. 原來呢個blog 咁多得意野睇. 以後來多d 先.
    個仔宜家半歲, 好多事要跟你學習.

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝東昇兄捧場,我咩都吹下,散仔一名,純粹交流,講唔上邊個學習邊個啦

      刪除
  12. 我想題三點給大家思考,
    (一) 全職媽媽犧牲了工作, 便會把所有的寄望都放在孩子身上, 這會做成壓力及破壞親子關係。
    (二) 全職媽媽生活圈子狹窄, 影嚮個人素質及視野, 對孩子的成長也不是好事。
    (三) 孩子成長後能否重投職埸, 也是要考慮的。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝你的提醒,你說的三點也是不可忽視的問題,要多加注意和避免。

      刪除
  13. 剛剛才發現這裏是一個新大陸,感同身受。我仔仔現在1歲3個月,老婆請左10個月的無薪假由1歲開始全職照顧,都係餵緊人奶,夜晚仲係好多夜奶添,我知道佢無覺好訓,但每次問佢佢都話唔辛苦,因為可以陪伴仔仔,好滿意現在的生活,感恩。而我就每天準時放工返屋企幫倒忙,哈。但小朋友真係大得好快,再過一排就唔跟大人了,所以要好好珍惜。大家加油。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好Franco, 歡迎光臨

      我相信你太太答你唔辛苦,除咗因為可以伴仔仔,重因為有個體貼和關心她的老公。雖然問佢辛唔辛苦呢D問題好似好多餘,但卻可以令到太太知道你關心佢,無當佢係奏旨照顧小朋友,呢點好重要。

      除咗幫倒忙,爸爸另一功能係陪玩,一起努力吧!

      刪除
  14. 很偶然看到你的blog,發覺很有親切感,一來我都是爸爸(我兒子都係得4歲),二來我太太也是全職主婦,三來原來大家都是街坊,四來我都係做銀行的,你這篇文章寫得很好,我會比我太太看看,我也會多多留意你的blog, 向你偷師呢(尤其是理財及做爸爸方面)

    回覆刪除
    回覆
    1. au兄你好,歡迎光臨,多謝你介紹這裡俾太太睇。

      我哋係街坊,小朋友又差不多大,平時可能見過呢,見到面打個招呼吧,這網頁內有我們一家的相片。

      不要說偷師,每個人的情況都不同,每天都在學習,大家互相分享參考下。

      刪除
    2. 係呀,我地個區咁細,好容易見到,有機會向你請教下

      刪除
    3. 太客氣了,有機會一起談談,O2O(online to offline).

      刪除
  15. 真的很有感覺的一篇,雖然已看了兩次,但每次看還是很感足,可能自己和太太處境相似吧,但我們是半沒有選擇,半選擇也希望自己湊小孩,剛也轉發了給太太看,希望能向Mike兄學習,做個好爸爸,而最後一段很有同感,也是近期的啟發和轉變,我們相信我們得到的比失去的會更多!

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝AC兄的支持和介紹,我也是每天摸著石頭過河般學做家長,一起努力吧,看見孩子開心成長,甚麼也是值得的。

      刪除