2017年8月17日 星期四

擴大能力圈?電競陽春分析

之前係一篇講換樓的文章我都有提過,我是政府經濟政策的支持者,當政府推動政策叫大家買樓的時候,我必定會身體力行去支持。早前看到政府和某些團體搞了一個為期數天的電競比賽,連後知後覺的政府都開始對電競有反應,小市民當然要了解下。對我來說,最好當然係了解下電競相關公司。

電競比賽現場實況

事先聲明,我極少打機的。我對上一隻在手機上玩的遊戲應該是很多年前的Angry Bird,近年興起的Candy Crush和Pokemon Go一次都未玩過,電競比賽最常見的LoL和StarCraft等,我完全唔明白點玩,當然亦無法理解點解有咁多人願意課金去買皮膚(skins)。

所以,以下既內容,真係門外漢在門外看,全無可信性可言。

關於電子遊戲的相關公司,可大致分為遊戲開發商和設備兩大類。有些公司如任天堂集兩者於一身,遊戲和遊戲機的受歡迎程度互相影響。另外有如騰訊和網易等以開發和經營遊戲為主,但公司同時有大量非遊戲類業務,像Sony和微軟更同時有自己的遊戲機。第三類是純遊戲開發商,像動視暴雪和EA。最後一類是純設備商,像未上市以專業電競設備聞名的雷蛇,還有GPU大牌Nvidia。

首先我是不會考慮涉及遊戲機生產的公司,公司投資大,是否受歡迎好難講,12碼一係入一係唔入,所以直接跳過了任天堂、Sony和微軟。

我對遊戲開發商有興趣,現時全球賺最多錢既遊戲開發商係騰訊,同時間騰訊還有wechat、支付和雲端業務,好像滿身金蛋一樣。網易有自家開發遊戲亦有其他遊戲開發商的中國營運權,遊戲是公司主要收入來源,另外亦有一些商貿業務,再看深一層是那些非遊戲業務的開支如何,看看他們是否敗家仔。

純遊戲開發商業務單純,動視暴雪在過去十年出產了不少超大熱作品,未來能否維持或有無突破唔識估。開頭我都無諗起EA,剛巧早幾日在一日之計在於晨睇到EASport係雞係公廁呢個hashtag,先知道原來EA有另一番存在意義。

真係大鄉里,Nvidia原來超強,近年所有熱門話題佢都中哂,電競、AI、big data和Bitcoin,同騰訊一樣滿身金蛋。

經過今次初步接觸,騰訊、網易、動視暴雪和Nvidia都被我放入觀察名單,騰訊和Nvidia滿身金蛋,動視暴雪遊戲往績夠強,網易在一眾選擇中相對估值較低(市盈率十幾和幾十倍的分別),最重要是它將會在中國引入Minecraft。以我親身觀察,Minecraft在小學生界別極度受歡迎,而且這遊戲有編程教育的賣點,在滿是怪獸家長和孩子便是皇的中國定必大熱。

以上的只是十分初步的分析,有興趣的朋友請自行做功課。

最後講多句,還是ETF最好,手上的盈富已經包含騰訊,另外QQQ仲有齊網易、動視暴雪和Nvidia。在網上也找到一隻電子遊戲ETF,但那些持股看似莫名其妙,便被我放棄了。

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

多謝支持睇到尾,有任何意見或感想都歡迎寫低留言,你的留言是對作者的最大支持。

如果想最快睇到我的新文章,請Like半桶水爸爸的Facebook專頁或以RSS feedEmail接收半桶水爸爸最新文章。

17 則留言:

  1. 謝Mike兄分享!電競行業我真係唔識睇,只知個別game sector股份的volatility較大,散戶未必敢長期持有。

    回覆刪除
    回覆
    1. 老實講我都唔識,真係好表面咁睇,Tam兄才是呢方面的高手

      刪除
  2. 呢d真係唔識, 冇打機好耐, 想認識呢d, 唯有睇多d類似mike兄既介紹, 間唔中偷下idea.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係無咩打機,今次真係擴大能力圈了解下。暴雪網易我都是從Tam兄那邊得知的,他才是真正高手。

      刪除
    2. 我係玩比較多, 唔代表知得比較多XD

      刪除
    3. Tam兄真謙虛,我最初都是從你那兒認識這些公司

      刪除
  3. TTWO, LOGI

    絕對需要留意

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝推薦,一隻純遊戲,一隻純設備

      刪除
    2. 我都係logitech fans, 電玩、個人電腦/mobile device,家居同 office equipment 都做得相當出色, 生活基金可以考慮買入.

      刪除
    3. 俾魔兄睇中,質素一定有保證

      刪除
  4. 遊戲好唔好玩同賺唔賺到錢未必有直接關係,唔打機可能分析時更中立,少啲偏見 XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果係發燒友,對遊戲既受歡迎敏感度一定比股市快啦

      刪除
  5. 講開打機,玩咗咁多年仲歷久不衰既唯獨日本仔任天堂,早前佢部新機又缺貨一機難求

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢D真係搏一搏,再之前個部新款NDS就唔收得

      刪除
  6. Minecraft我個女都好鐘意玩,我就睇極都唔知有咩好玩,畫面又差。
    手遊係依家最賺錢嘅嘢,但可能年紀大,我覺得以前啲RPG好玩好多,無論可玩度定故事都出色過依家好多,例如仙劍,軒轅劍系列。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈,絕對有同感,Minecraft真係唔知有咩咁好玩

      參考騰訊業績,手遊收入已經超越卓面遊戲,只是毛利率還是稍遜。

      我好記得當年玩金庸群俠傳,係咁練左右互搏野球拳

      刪除
  7. 阿里巴巴成立遊戲部門,網易(NTES)的形勢會變得困難,除了競爭多了,要員被挖角的影響可能更大。

    http://hk.apple.nextmedia.com/financeestate/art/20170928/20166601

    回覆刪除