2016年9月14日 星期三

做運動,有氧定無氧

真男人真風格有一篇文章講十個給年青人的成功貼士,基本上好老生常談,最引起我注意是第五點跑少一點舉多一點(Run Less – Lift More)。作者強調有氧和無氧運動都是很好的習慣,但基於運動後過耗氧量的分別,他建議年輕的自己多做運動過後消耗能量效果更佳的無氧運動。

其實道理很簡單,用會計術語咁講,有氧運動係一筆過收益,無氧運動係經常性收益。肌肉消耗能量,無氧運動使身體建構更多肌肉,效果細水長流。

以前都寫個一篇文章講運動的習慣,講到自己會多做無氧運動,增強一些核心肌群去幫助消脂,但自己恆心不足,成效並不顯著。

月光下的汀九橋和青馬大橋
月光下的汀九橋和青馬大橋

我覺得有氧運動也有不少優點,很多時進行有氧運動時身體都係重覆同一組動作,例如跑步游水單車,有大量時間可以讓腦袋放空胡思亂想,感覺幾爽。在生活中能夠有時間去放空一下,其實很幸福。

大約兩個月前,和仔仔去了運動場跑步,跑下行下咁完成左四個圈,佢玩得好開心,我亦好滿足。遲下大個少少可以同佢一齊跑街,再大少少我就跟唔上佢了。

另外半桶水爸爸早前去了驗身,咩事都無,係個肺弱左少少。醫生建議做多一些會喘氣的運動,所以都係盡量安排番跑步時間比較好。

加上有咁靚既景,唔跑真係好浪費。

相關文章


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

多謝支持睇到尾,有任何意見或感想都歡迎寫低留言,你的留言是對作者的最大支持。

如果想最快睇到我的新文章,請Like半桶水爸爸的Facebook專頁或以RSS feed追蹤半桶水爸爸

18 則留言:

  1. 有趣有趣, 小弟也是行路行出跑步愛好者. 至於這有氧運動只增加心肺功能, 不能加強肌肉, 大體上是對的. 我試過一星期跑數十公里, 連續數個月, 當中完全沒有gym或什麼有氧運動, 肌肉是弱了不少, 身體也單薄了.

    回覆刪除
    回覆
    1. 但其實有氧無氧應該互相扶持, 輪流做, 效果好很多. 肌肉力量增強的同時, 爆發力也提升. 我也發現運動前後的飲食, 對肌肉的增強有影響.

      刪除
    2. 認同有氧無氧應該輪流做,無氧運動增加肌肉,幫助補護關節,有氧運動就可以加強心肺功能。

      我無研究過運動前後飲食對肌肉的影響,一直也只注意運動後誤將缺水當肚餓而食多左。Joseph兄,有機會不防分享下。

      刪除
  2. 小弟係唔運動0既愛好者,雖然對運動科學有少少認識。
    外國近期流行用盡奶力做三十秒之內0既運動,對某d人群來講,有顯著減肥減血脂功用。

    回覆刪除
    回覆
    1. 70後兄係咪指HIIT?我了解佢既效率好高,但我比較擔心自己論論盡盡操到受傷。

      刪除
    2. 哈哈。上次on.cc個報道睇到70後兄個厚實穩重的背影,似乎真係需要多D運動呢。

      刪除
    3. 其實, 我估我唔算肥仔....
      角度問題咋~~~!

      刪除
  3. 塘人份工操勞,很忙個日返到屋企死咗八成,所以暫時無乜運動意向,哈哈:D

    回覆刪除
    回覆
    1. 我自己返工加湊仔,基本上身心俱疲,gym無定時做,跑步更加係幾個月先跑一次。但畢竟開始步入中年,唔保護好身體,幾有錢幾長命都無用。

      刪除
  4. 我淨係鍾意跑步同行山....完全唔長肉 XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 我同老婆都鍾意行山,生左仔之後呢三年幾只係行過一次,揹埋個仔上山落山,之後腳軟左兩日。

      刪除
  5. Mike兄及各位都是運動愛好者呢~
    你哋可組織一隊running team啦XD

    回覆刪除
  6. 跑步游水都係好運動,健康之餘仲得到正能量,不過我都係講多過做,大肚腩x2

    回覆刪除
    回覆
    1. 我個大肚腩由細陪到我大...

      做運動優點多,對身體好又減壓。係我哋人到中年,要小心唔好做到受傷

      刪除