2018年7月23日 星期一

和五歲孩子一起寫的第一個電子遊戲

某個晚上,做緊陪訓員。如常和阿仔傾計,唔記得原本講緊咩嘢,他說長大後要製造一個賣雪糕遊戲出來。我話好丫,仲叫佢講俾我聽個遊戲係點樣玩。

係半睡半醒之間,我諗其實我可以和孩子一起創造這個遊戲。

遊戲草圖和編程畫面
遊戲草圖和編程畫面

上週五放假,原本打算一家出街玩,但天氣實在太惡劣,最後只能留在家中。

我便利用這個機會,問他是否願意現在和爸爸一起創造這個遊戲。由他負責設計,爸爸負責編程。他一口答應,然後便拿起紙筆開始設計了。

努力設計遊戲流程和圖案
努力設計遊戲流程和圖案

阿仔而家五歲,如果可以的話,其實我想他也可以參與編程的部份,但我想一開始還是讓他先感受一下整個開發過程比較好。

一開始,如上圖,我要求阿仔畫出遊戲的流程和畫面。我引導他畫了頭兩個畫面,之後他便自行畫了剩下的畫面。

之後我便立即開始編程。使用的是scratch,這是專門設計給小孩和初學者學習編程的。簡單易用,編程需要用的控制、邏輯等元素都齊備,非常好的工具。

我首先畫了一些遊戲中需要用的物件出來,然後加上他們的程序。基本上也是按照阿仔的設計來做,而他一直也在旁專心地看著。他會提出意見,亦會立即解答我的問題。如果工作上的用戶也是這樣投入便好了。

設計師向IT狗講解
設計師向IT狗講解

第一天花了約一小時,畫了雪糕筒、幾筒雪糕和一球雪糕,可以轉換雪糕筒上的雪糕口味。

在兩天後的晚上,我再花了一小時,完成了基本流程,玩家可以選擇杯或筒,然後選擇最多兩球雪糕,亦可以重選。我也加入了遊戲開頭的標語。

這個時候我基本上認為已經完成,只欠最後送出雪糕的一步。點知訓醒俾阿仔試玩後,才發現少了加配料這一步,只好另外再找時間加入。

然後在一星期後的晚上,我再多花一個多小時,完成了加配料的部份和做一些整理,早上和阿仔一齊完成埋最後送雪糕的步驟便大功告成,請按此Taz Ice Cream Shop進入!﹝需要使用電腦來玩,手機朋友唔好意思。﹞

完成左之後當然立即找阿妹試玩﹝佢仲食緊早餐,大家都著住睡衣,絕對係家庭手作仔﹞。

阿妹,呢度有魚味雪糕呀

今次希望借此機會令孩子明白電腦除了玩遊戲之外,亦可以自己創作遊戲,慢慢建立使用電腦解決問題的想法。

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

多謝支持睇到尾,有任何意見或感想都歡迎寫低留言,你的留言是對作者的最大支持。

這是你的第一次到訪嗎?由這裡開始認識我們吧。

想最快睇到我的新文章,請Like半桶水爸爸的Facebook專頁或以RSS feedEmail接收半桶水爸爸最新文章。

17 則留言:

  1. 半兄的孩子真幸福。孩子最需要的其實是時間,與愉快的學習體驗。半兄一次過給了他們!
    只是雙球雪糕滿足不了,眼闊肚窄的小弟。小弟一次想點五球,哈哈!

    回覆刪除
    回覆
    1. 應該係愉快既,哈哈哈

      五球雪糕太貪心啦

      刪除
  2. 好爸爸, 而俾仔仔好的開始 !
    我大仔都在教佢仔學切機 !

    回覆刪除
    回覆
    1. 暑假流流長,係要搵D野玩下,加上阿爸最叻就係寫program,要諗辦法引起佢哋學習既興趣

      刪除
  3. 編程絕對是現代小朋友必學的技能,我們一代要學 Second Language,這一代還要外加 Programming Language。半桶水爸爸能善用遊戲和抓住孩子的興趣,引導他主動學習,孩子將來一定會以成功來回應!

    回覆刪除
    回覆
    1. 福祿壽全兄,編程真係好有用,仲要係愈來愈好用,愈來愈易用。

      希望孩子將來請我食真雪糕

      刪除
  4. 好正的親子活動!By the way, 遊戲入面右上角個紅色圓掣係用來做乜架?

    回覆刪除
    回覆
    1. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    2. 個紅色掣係用作結束的,我呢個遊戲用唔著。

      香港中小學好多都會教scratch,可能風兄囡囡係台灣遲下都會學

      刪除
    3. 台灣應該唔會啦,呢度中小學唔興用IT技術上堂,香港好多小學已經用平板上課,台灣無架。

      刪除
    4. 咁有好有唔好啦,我親身參觀過一些小學,有些係真係俾小朋友學習使用電子機械解決問題,亦有些純粹係將紙本問題電子化。如果只屬後者,其實減低左上堂既效率。

      刪除
  5. 咁細個開始有這些想法~~~~~~~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 我耐不耐都會問下佢一些古靈精怪的問題,好似近排就問佢想要超人特工隊入面邊種超能力,以前都問過佢將來想做咩嘢,答案通常都好有趣

      刪除
  6. 回覆
    1. 哈哈哈,係呀,我哋同佢講一定好古怪,佢都堅持要魚味雪糕!!

      刪除
  7. 五歲就教寫程式,太強了吧。記得第一次上電腦堂用pascal,當時中四,完全不知道在做什麼,哈哈。

    回覆刪除
    回覆
    1. 阿仔睇住我整,無刻意教佢既。同埋而家scratch這些給小朋友學的程式語言很容易上手。

      刪除