2016年7月21日 星期四

唔夠時間?定係唔夠決心?

呢本《卡拉馬助夫兄弟們》,大大話話我睇左接近半年都重未睇完,圖書館續借都借到爆限額要還左再借番。其實千零頁書唔應該要睇咁耐,早兩年睇《龍紋身》千禧三部曲加埋都唔駛花咁長時間,用了這麼多時間,主要原因有兩個。

第一是這本書太厚太重,帶佢出街簡直係自討苦吃,而我的黃金讀書時間正是返工放工的搭車時間,如果可以分上下兩冊甚至上中下三冊會方便很多。

第二是這書太多關於道德和宗教的爭論,我唔清楚那個年代的俄國人民是否真的這麼喜歡討論神,但每當我在深夜時份讀到這些部份,也倍感疲勞,眼睛一合上便進入夢鄉。

我自己好清楚,唯一不可當成籍口的是不夠時間。試想下自己在家中無無謂謂浪費了的時間,用那些時間睇幾多書都得。偏偏自己就係拎住部電話睇那些其實唔駛追得咁緊既網上財經新聞,看那些其實唔係咁好睇既電視節目。

我重好記得,四年前既一次朋友聚會,談到新一年的目標﹝呢個情節老土到無人信﹞,我提到我既目標係睇多D俄國文學,《罪與罰》和《卡拉馬助夫兄弟們》正是我當時的最終目標,數年間也看了幾本較短的作品,《罪與罰》舊年睇左,今年終於下定決心挑戰《卡拉馬助夫兄弟們》,睇左小半已經知道自己功力不足,最多只能做到了解劇情,當中那些充滿深度的討論,對我實在太深奧。但係無所謂,已經捱到最後一部,重差百零頁,點都頂埋佢。今次睇唔明,過幾年再挑戰過。

14 則留言:

  1. 我都好耐冇深入睇文學書...
    資訊太多,真係好難坐定定幾粒鐘深度閱讀呢。

    回覆刪除
  2. 我好少睇長篇文學, 耐力不足.

    比較喜歡短篇文學, 俄國的話, 建議看Anton Chekhov, Nikolai Gogol, 太好睇

    回覆刪除
  3. 文青爸爸~~~~

    都唔知幾耐無去過圖書館了,可能唔近.

    新一年目標, 通常我都做唔到...

    回覆刪除
    回覆
    1. 興趣而已。不過遺傳左俾阿仔,佢都好鍾意睇書,我地去親圖書館都借好多本書。

      做唔到係好正常架

      刪除
  4. 支持,我也很想看,罪與罰當年買了英文版,太深看不下去,中文版也是怯於大長篇而沒有看,很久之前只看卡夫卡的長篇。我想現在用手機會容易些,之前用手機看村上的挪威的森林,一星期便看完。

    回覆刪除
    回覆
    1. manfred兄,英文版真係唔敢挑戰。卡夫卡長短都正,變形記最出名啦。我年頭都睇左挪威的森林。

      刪除
  5. 時間又不夠
    決心又不夠

    回覆刪除
    回覆
    1. 講緊我?

      呢幾日我好努力咁追架啦!

      刪除
  6. 想睇1Q84,總覺得冇森林緊湊,睇咗四分一就停咗

    回覆刪除
    回覆
    1. 村上春樹係1Q84好有心去寫一部偉大作品,格局寫到好大。而挪威的森林係隨心愛情之作,兩本書風格好唔同。有機會再睇1Q84啦,後面好睇既。

      我自己其實比較鍾意最早期個幾本,好似聽風之歌、1973、舞舞舞,故事好似無咩重心咁,但係又幾好睇。

      有時間我都想睇多次世界末日與冷酷異境,當年年少睇唔明。

      刪除
  7. 村上春樹早期作品好好睇、雖則無咩重心咁
    但仍覺得好喜歡睇聽風之歌、1973、舞舞舞、挪威的森林、遇見100%女孩短篇、尋羊冒險記、世界末日與冷酷異境、發條鳥年代記都睇晒、之後上左大學後停左冇睇了
    去到日本留學時為提日語能力、找左本2手細本日文版的挪威的森林<=好淺易睇易明、但其他的作品比較深
    那年代我還記得、有本吉野巴巴拉、我愛廚房~~~~等

    回覆刪除
    回覆
    1. 飛鳥兄識日文,可以睇原文真係好。我自己曾經懷疑過到底我係喜歡村上春樹,還是喜歡賴明珠(港台版翻譯)的文字。

      刪除