2014年6月11日 星期三

保障家人的人壽保險

身邊好多老友一聽見保險就怕怕,主要有兩種情況。第一種是斬腳趾避沙蟲,完全放棄講買任何種類的保險。第二種是怕了難纏的保險經紀,最後買了一些自己也不清楚的保單。半桶水爸爸認為最大問題是認識不足,如果選擇得宜,保險是可以有效地給我們及家人提供保障。我們今次先談人壽保險。

事先聲明,半桶水爸爸不是經紀,亦都無保險牌,以下所講既只係分享個人經驗及感想。

入正題,先講保額。半桶水爸爸是家庭經濟支柱,如果大吉利是死左,屋企立即無哂收入,兩母子生活立即出現困境,我相信這亦是不少爸爸擔心的情況,所以保額一定唔可以少。以上所講既都係廢話,係人都知保額愈高愈好,但實際上應該點定?半桶水爸爸認為,人壽保險的保額不是要令家人一朝致富,亦不是失去至親的保償,而是要令家人可以繼續有尊嚴地生活下去!家人已經失去了你,大受打擊,如果連生活都成問題,實在太慘不忍睹了。

簡單咁講,就是要足夠家人保持現有的生活水平一段長時間,例如直至孩子畢業後出外工作(如果畢業變失業就無辦法啦,爸爸也不是萬能的)。假如現在每月家庭開支為N及兒子會在大約廿年後出外工作,那麼便是20乘12乘N。呢個係超簡化既計算,無計通脹,無計千奇百怪既教育開支,但起底大家可以作一個參考。簡單比較一下,應該好多人會發現自己現有保障不足!

可能你會問,我而家已經俾緊過萬蚊保費一年,但係距離剛才的計算還是很遠,係咪即係可以斷言自己根本買唔起人壽保險?

當然唔係,問題在於保險的種類。半桶水爸爸認為從理財的角度,保險、投資和儲蓄三樣野應該分開做,任何機構將它們合併出售,都只是為了獲取多一重的手續費和管理費!買得貴都係因為買錯左!

買人壽保險,識買既一定買定期壽險。咩係定期壽險,即係你俾錢保險公司,保障你係一段固定既年期,死左就有錢賠,唔死就完合約,咩都無。好多保險經紀就係利用唔死咩都無呢點,推銷客人最後可以取回部分金錢的相連保!但唔好忘記,羊毛出在羊身上,他們永遠唔會俾你清楚知道兩樣野,第一係同一個保額,定期壽險比相連保既保費平幾多倍,第二係那些相連保的保證回報,少得有幾可憐,當中還有一些限死了一段年期內唔可以提取!把那些多付的金額,自己好好去做投資,最後的回報必定高很多!最低限度減少了自己的支出,保護現金流,亦增加了理財的靈活性。

當然,在聯絡經紀前,除了必須做好功課,例如格好價及清楚條款外,亦要做好心理準備,經紀必定不斷遊說你買其他種類的人壽保險,你要堅守立場,做自己認為對的事!

4 則留言:

  1. 我又賣廣告! 舊文一篇:

    http://magician__yang.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=3093751

    回覆刪除
    回覆
    1. 魔術師呢篇比小弟專業和有趣味得多,在sina落了留言,這篇文未轉走咩?

      刪除
    2. 唔好在舊blog 留言了, snapshot已take, 我再轉都轉唔到你個新留言的了.

      近排事忙, migration 進度慢咗啲.

      刪除