2016年11月18日 星期五

遲來的醫療保險

兩年半前,半桶水爸爸寫了保障家人的人壽保險一文,估唔到事隔咁耐才有第二篇關於保險的文章,今次講醫療保險。私家醫院醫療收費高,公立醫院輪候時間長,現代人平均壽命長但身體健康差,因為以上種種原因,醫療保險其實很重要。

話雖如此,我一直也是沒有購買任何醫療保險的。原因是公司的醫療保障實在太強,無理由買一份比佢差既保單,比佢好又買唔起,所以一直也完全忽略了這個環節。但因為我在十一月尾便會離開現在的公司,所以係時間搵番份醫療保險俾自己和家人,以填補這個保障。醫療保險分住院和門診兩類,住院亦有分實報實銷和現金兩類,賠償亦有分總額和分類兩款,現在講下我的選擇。

醫療保險可以保障自己和家人的不時之需

再一次事先聲明,半桶水爸爸不是經紀,亦無保險牌,以下所講既只是個人經驗分享及感想。

實報實銷還是住院現金?


顧名思義,實報實銷即是花費了幾多便申報幾多,賠償金額視乎保單本身條款,例如賠償比率,包底費和保額。假如有一份保單是八成賠償比率,零包底費和保額五十萬,申報一個三十萬的手術理論上可以取回二十四萬。而住院現金就是根據住院日數提供現金補償,用意是為受保人在住院期間提供現金收入。如果單純買住院現金好可能會出現保障不足的問題,最好是視乎需要將其作為一個附加項目。

我的選擇是單獨購買實報實銷的住院保險,因為比較切合我對醫療保險的要求,住院現金可以提供緊急和快捷的生活需要,但我本身已經安排了應急儲備現金,功能上重複了。錢多的話我會買埋住院現金,但現階段我決定將他省卻。

另外亦需注意有些保單是以病房類型作分級的,例如分為普通房、半私家房和私家房,住了比保單列明的病房高級的話,賠償是會被打折的(即是比貴了還要只可以取回較少的賠償),降級了便未必對賠償有影響。

賠償以總額計算和分類的不同


簡單咁講,分類那種便是不同類型的手術或項目有不同的保額,例如手術便分為大中小型。總額那種便唔理咁多,一年最多賠償一個限額,超過左便無得賠。

我自己認為如果本身熟悉手術類別或清楚保險公司的分類定義,用分類那款可能會更為適合和化算。但對醫療保險新手如小弟,又無醫療知識,又唔知保險公司點分大中小,買一份總額計算的便比較簡單和安心。

需要門診保險嗎?


門診保險會為不同類型的醫生設有次數限制及賠償金額限制,例如西醫普通科廿次每次三百,專科廿次每次五百,中醫十次每次三百…,超過左就唔保。

我並沒有為自己和家人買任何門診保險,原因好簡單,唔抵買。保險係以小搏大的遊戲,用較細的保險金去換取發生事故時的大額賠償。我粗略計過,要取回等同保費的賠償,基本上我需要達到接近那些睇醫生次數的限額,失去以小搏大的精神。

另外我亦考慮到我們一家人過去的睇病次數,十分幸運,從未試過或接近那些限額。所以在門診方面,我便採取了自己保自己的方案(另加求神拜佛希望我們一家身體健康),省回一些生活成本。

最後我想講,保障一定係愈多愈好,但買保險應該量力而為,唔應該傾家盪產去買,選擇一份配合自己財政狀況的保單。好窮無錢既人唔好買,超級有錢既人唔需要買。

大家對買醫療保險有咩睇法?可以分享一下自己的選擇和經驗。

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

如果想最快睇到我的新文章,請Like半桶水爸爸的Facebook專頁或以RSS feedEmail接收半桶水爸爸最新文章。

20 則留言:

  1. 其實你有沒問過公司份醫療可唔可以帶走? 如果可以, 可以叫有關公司AGENT 去安排. 因為如果公司團體保, 有D PLAN 係可以比員工離職帶走 咁就唔駛再買一份而有BODY CHECK 既問題
    (我唔係AGENT HAHA ) 怕你誤會
    KITTY

    回覆刪除
    回覆
    1. Kitty你好,多謝提醒,我而家就係幫襯番原本公司間保險公司。不過唔係直接帶走,佢係俾離職員工或覺得公司份障唔夠強的員工使用,優點正是包哂原本已經有的疾病,又唔駛做任何檢查

      刪除
    2. 唔好客氣. 大家交流下 .因為我公司都係有公司團體保 但可惜人少所以唔可以買可以帶走既PLAN. 不過我覺得呢個都係一個好選擇 因為如本身已D 病自己另外買唔到 公司呢D PLAN 起碼仲比到過機會. 我都同意醫療保買消費單就好 唔好要加儲蓄又其他. 有錢儲自己搵投資出路仲好
      FROM KITTY

      刪除
    3. 原來呢種叫做消費單,我真係唔識

      一定唔會玩投資或儲蓄相連保啦,自己投資指數etf簡單又實際

      刪除
    4. 不過我比較覺得住院現金應該要包括係自己份醫療保中 我印象住院現金一年保費唔係好多 但真的有事其實好發揮昨日 我家人前陣出了事 係醫院前後住左4個幾月 因為一開始醫療上唔沒辦法轉到私院 一直在公立 也有進過icu 幸運沒事 後來院院現金賠償係出院之後可以當做補貼生活費 起碼暫時唔駛為生活擔心好好休息 而當時一開始本想轉私院 就係有唸過住院現金其實可以補貼私院雜費 好多人感覺上睇少左住院現金既效用 我覺得其實應該要買
      From kitty

      刪除
    5. Kityy,真係多謝妳的分享,我明白住院現金的重要性,待我重新工作有收入時,會再檢視一下這些醫療保障的安排。

      另外妳家人的例子很好,証明了平日準備得好,有緊急需要時可以有更多選擇的能力。

      刪除
    6. 衰d咁講沒人想要保險公司既賠償 其實如果你對保險有問題 真係可以得閒捉自己個agent去問 而且你身邊仲有朋友做保險 得閒問d其實好有幫助。一般人一聽保險好抗拒 但以家醫療費實在攞命 點要要有點保障 from kitty

      刪除
    7. 一般市民咩保險都無真係好危險,但係亂咁買就仲危險。我真係新手,今次都學唔少野。

      話時話,我無相熟朋友做保險,有好耐無見的舊同學做過,而家都轉左行了。

      刪除
    8. 胡亂買既好多都係投資單同 年期長既儲錢單 呢d實在係睇你個人能力去買。以家醫療單已經好好 唔駛好似早前迫你加人壽先買到 可以獨立買 其實要多謝香港政府想攪全民醫保 保險公司先怕即出獨立醫療單 不過就算買呢類單 自己都係要小心問清楚知清楚 始終 都有分好多類 反正買獨立年繳既唔係話又加儲蓄成份供n年既 一年一年清 起碼唔駛係經濟能力有改變時候會徬徨。
      From kitty

      刪除
    9. 係呀,今日唔知聽日事,無必要就無謂整份長年期保單困死自己。身邊真係有朋友買過那些長年期的投資相連單,幾個都係情願中途cut單,都唔敢問佢哋到底蝕左幾多。

      唔講真係唔知以前醫療保險一定要連埋人壽買,咁即係想分開幫襯唔同公司都唔得,有點兒類似現在的危疾,唔係間間有得獨立買。

      刪除
    10. 以家好多保險公司既醫療消費單 其實好多可以cover到8成醫療費 不過好強調一點 醫療單既terms自己買前要睇消楚。危疾單 以前其實感覺作用用來報賠醫療單既不足 因以前既醫療單如中cancer 個d其實自己好大部分要再自費 如果買左份醫療實報實銷單 危疾單變左備用cash 不過危疾單供既年期好長 如好幸運用唔到 變成儲蓄單(因為以前危疾單都係附加在 儲蓄成份單上)所以要唸清楚先買 點都好 買保險都係了解多d先好
      from kitty

      刪除
    11. 多謝Kitty的指教,同埋真係唔好意思,blogspot不斷將妳的留言當成spam,這個功能很討厭。

      我現在沒有危疾保,又係想買好耐,不過一直未排到。

      刪除
    12. 唔好咁講 大家交流交流 我自己都係買過投資單 就係當時自己沒好好學習財務知識 比左學費 不過我比你朋友好運 我投資單 我儲左8年見有錢賺 就即刻安排斷單 扣埋罰款 還有錢賺離場 就當自己交學費 之後就決心要好好了解先去做
      From kitty

      刪除
    13. 後生本小個陣遇上這些教訓點都好過臨老一鋪訓身落去。最慘係個d打工打左幾十年,唔識投資,退休直頭成大份退休金拎去買理財產品,困死哂d錢,又低回報

      刪除
  2. 買醫療保是需要很attention to details的一件事, 基本上我都有很多心得, 不過費事被伸手黨煩擾,便無乜點寫,只係on and off 提下咁, 例如之前我在blog講過, 醫療>危疾>term 人壽, 投資保免問.

    //又唔知保險公司點分大中小
    Policy 會寫明.

    //我並沒有為自己和家人買任何門診保險,原因好簡單,唔抵買。
    Not exactly。如果要睇專科或者要去藥房買藥,門診個coverage就好有用.

    //因為如果公司團體保, 有D PLAN 係可以比員工離職帶走 咁就唔駛再買一份而有BODY CHECK 既問題

    呢點好重要,尤其是如果病者有「已存在病症」,新單通常唔保(或者要加loading), 一份可carried forward嘅單就好重要.

    回覆刪除
    回覆
    1. //醫療>危疾>term 人壽

      我讚成醫療保險重要,視乎家庭狀況,如果係主要收入來源,人壽的排位會高番少少

      //如果要睇專科或者要去藥房買藥,門診個coverage就好有用.

      如果要睇專科或長期買藥,門診個保障係唔錯,將來有較多預算是會考慮,多謝魔兄提醒

      //如果病者有「已存在病症」,新單通常唔保(或者要加loading), 一份可carried forward嘅單就好重要.

      我而家就係幫襯番原本公司的保險公司,包已存在疾病,不過幸好我一家都無

      刪除
  3. 小弟份保單都係一開始信"朋友旳爸爸"而買.
    就係正常人人都買個D 組合啦.

    基本上咁多年CLAIM 過兩次咁大把, 全部CLAIM 唔足.
    第一次迫住要住單人房.
    第二次自己想住好D.

    人大左錢又多左,份醫療UPGRADE 下吧, 上次住半私家好爽(照腸鏡唔怕霸住個廁所)...

    回覆刪除
    回覆
    1. Claim唔足係因為病房升級了?

      適時根據自己情況去改變保障是必然的,所以買長期單真係有點不智

      刪除
    2. 係.
      住最普通個D, 大部份都係出番少少錢就攪掂.
      同埋,我同探病0既女主人會日日食...即係兩個人食.

      刪除
    3. 哦,咁有能力就俾自己舒服小小都好,休息復原都快d

      刪除