2019年2月18日 星期一

息口對十倍槓桿保險融資的影響(向皮老闆借題發揮)

早前皮老闆分享了一個十倍槓桿保險融資計劃,資料如下:

保額:800萬
貸款:754萬
首期:46萬
貸款年息率:2.5厘(和P掛鈎的)
假如息率不變下,每年還息:18.85萬
三年後贖回可得:881萬

皮老闆忙於享受半退休生活,文章言簡意賅,短短幾點風險提示都講左加息兩次,再加一句“邊有咁大隻XX隨街跳?”,我們應該心領神會。

皮老闆...(網上圖片)

我今次就借題發揮,睇下息口對這個十倍槓桿保險融資計劃(保費融資/Premium Financing)的回報有咩影響。

要計算這類先有首期,然後定期還款一段時間,最後連本帶利取回的回報,最簡單常見的便是使用內部回報率(Internal Rate of Return Rate, IRR)計算,為方便計算,以下全部計算均假設了全期利息不變,和以年度計算IRR,大家如有需要可以稍為修改,變為中途改變息口。

先計算一下上面提到皮老闆所說的回報。

首期-460,000
第一年現金流-188,500
第二年現金流-188,500
第三年現金流-188.5k+8.81M-7.54M=1,081,500
三年後的內部回報率IRR(以上四行)=11.5%

原來有11.5厘回報,好像很吸引呢。

然後再以圖表看看貸款利息和內部回報率的關係。

貸款利息和內部回報率的關係

坦白講,回報比我原來的想像高(除非我計錯啦...)。而我對這類計劃的第一個印象是金融機構利用小許甜頭,把利息風險轉到投資者身上。但從加息一厘才接近見紅,而減息一厘更可以有兩成以上的回報率。看來我是枉作小人了,又或許是我要求低。

不過,講到尾,我係第N手資料(皮老闆是N-1手),手上完全無真憑實據。以上所講的贖回金額有幾準確,贖回時有沒有附帶條件,利率有沒有上下限包底,完全唔知。所以大家如果真係有興趣去做,請睇清楚細節,同埋如果唔介意,分享俾我睇下。

最後,皮老闆拿三倍槓桿買RW0U和以上的計劃比較。如果好取巧咁計算,我現在是四倍槓桿買RW0U的......
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

多謝支持睇到尾,有任何意見或感想都歡迎寫低留言,你的留言是對作者的最大支持。

這是你的第一次到訪嗎?由這裡開始認識我們吧。

想最快睇到我的新文章,請以RSS feedEmail接收半桶水爸爸最新文章。

21 則留言:

  1. 800萬係guaranteed plus non guaranteed return?如果係,個情況只係銀行拆錢俾你去賺個return,佢用legal terms 去兌咗間保險嘅price fluctuation啫,當自己係人頭過河濕腳。

    回覆刪除
    回覆
    1. 金融機構係咁架喇,轉移風險,賺中間價,勇者同水魚都係一線之差

      刪除
  2. 講講親身經歷,小弟就係之前上左乜sir既班教呢個投資方法,聽完覺得心紅就去用4X萬唔等駛既現金流槓上去300萬,仲要比銀行sell美金單,因為年息會再高D。過程詳細唔講啦,完左第3年就頂唔順cut左張單,教訓如下︰
    1. 咁樣槓桿其實銀行會用左你借貸額度,即係呢幾年你都等於多左個按揭係身,你想買樓呀?過唔到壓力測試啦,sorry
    2. 銀行其實只係負責融資個part,借錢比你去買保險公司既單,銀行係控制唔到每年派番比你既bonus。派bonus既保險公司派幾多bonus比你係隨佢鍾意,同佢業績、大市、樓市、天氣都完全冇關係,所以到你入左局之後,所謂往年派bonus既%全部都變左參考。
    3. 銀行十分歡迎客戶購買呢類產品,因為佣高而且穩賺,風險係保險公司度,而保險公司又係全世界最識計風險既,可想而知呢個product係幾咁吸引......去賣比你。
    4. 過早cut單係要比罰款既,小弟過左3年後cut,本金都蝕左少少,叫做贖番借貸額度走得甩。

    回覆刪除
    回覆
    1. 拋磚引玉
      終於有親身經歷

      至少三年贖回要扣錢,回報無咁多架。
      同埋唔係派落袋,係派落張單度。

      刪除
    2. 親身經歷真係唔同D,多謝Unknown兄

      皮老闆講出另一重點,筆錢派落張單度,贖回又要搵經紀,隨時攞錢變左加碼買其他野。。。

      刪除
    3. 銀行成功兌走晒所有唔想要risks

      刪除
    4. 銀行勁安全,借錢俾人買保險,受影人係銀行,完全唔怕蝕,保險公司倒閉都無影響

      刪除
  3. 就咁好 initutive 咁睇,槓桿10倍,年回報為11.5%,即無槓桿下回報為1.15%,呢個就係投資者賺的息差,跟你計算加差1%左右便要蝕錢的情況相約(呢招又係「一招殺敵」verify 有無計錯數的手法,全靠理解)。

    無槓桿賺1%,10倍就賺10%,其實沒什麼大不了。乜sir都大把呢類 Premium Financing 的推介喇。
    https://homebloggerhk.com/90735/
    另外,風險就係,即使回報是保證的,提早退保一樣是退不足全數的,心理上要當成係3年定期。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我今次真係批磚引玉,係無詳細之下亂計,引到Unknown兄真實個案分享,同埋魔兄既意見,一招殺敵好利害。。。

      萬用保回報同好多野掛鈎,要睇保單先知實際保證回報幾多,亦都要擔心非保證部份輸到蝕錢。。。

      話時話,我真係好耐無睇乜sir,錯過左好多有趣個案。。。

      刪除
  4. 賣廣告
    你應該入黎 whatsapp 捐款group...
    呢個問題好多人講過。
    我只係執佢地口水尾。

    不過,果個nanoblock 好過癮

    回覆刪除
    回覆
    1. 我而家盡量減少用電話既時間,所以避免加入新群組了,多謝你的好意。。。

      淘寶或者深水埗搵下,好多nanoblock都好得意,我屋企都有唔少。。。

      刪除
  5. 萬用險其實係借鏡美國既Univeral Life,的確較多玩法同彈性,但香港跟唔足仲"優化"左佢黎搵食就一定架啦... 退保期可長可短依個真係要睇清楚先好玩呀,唔係賺埋都只係紙上富貴,甚至好似Unknown兄咁被銀號鎖左借貸額就無得買多間樓就GG了

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔知壓力測試點計,淨係計還息定係計埋本,計埋本就真係好無奈

      不過話時話,早幾年我試過轉按,個職員竟然同我講稅貸果D每月還款唔計落壓力測試,我自己就好懷疑呢點

      刪除
    2. 作者已經移除這則留言。

      刪除
  6. 關鍵是派息是否保證,如果是保證的話就有數得計。沒有保證的話,計不了數,怎麼吸引都不應該買。不過不管發行者動機如何,投資產品本身是中性的,最緊要有數得計。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我估計回報是部份保證加部份不保證。

      不保證部份和某些東西掛鈎,但如上面Unknown兄所言,這部份完全由保險公司決定,投保人唔會知道詳情。

      另外留意番並不是派息,而是反映在保單現金價值,退保先有得攞。換言之,每月現金流只有一直付出還息,直至最後一炮過取回。

      用家視乎本身需要吧,要小心被經紀影響,看不到提早贖回和加息等風險。

      刪除
    2. 如果是我就只會計算保證的部份,不保證部份全部Written-off。這樣的話不知回報又如何。
      最後先一炮過取回反而不是問題,最緊要知道、已經預咗、同知道年期。

      刪除
    3. 是的,可惜我唔知兩部份詳情係點。。。唔通要自動送上門,呃份保單番黎睇下?!

      不過,我稍為係網上搵左少少,見到有保險公司既萬用壽險做緊“不少於每年2%保證最低派息率”。。。

      刪除
  7. 我是去年買的5年期,也做了premium financing。根據我的了解,回報是保證的,但當然提早贖回會輸。關鍵其實是息差。我當日做的是cap P-3,所以最差的scenario係 IRR 2.x%,而最好的是 IRR 5%。個beauty其實係每月只需要還息不用還本,可能我個銀碼無例子的這麽大,所以每月利息還款還算輕鬆;如無意外,幾年後有舊錢可以拿回,作爲置產配置的一部分我覺得不錯。我又唔覺得用了我的借貸額度,因爲之後我都借了個稅貸,無影響wor,不過,可能買樓的話會有影響吧。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝提供實例!!

      Cap p-3%係咪講緊借貸息率?有cap感覺上實在很多,但點解會有“最好的IRR”?莫非有最底cap?

      唔還息確係爽,雙面刃識用就好好用。

      刪除