2017年2月3日 星期五

父與子

有時候我對我個仔真係好惡,惡到自己諗番都會覺得好得人驚。早幾日有單新聞,有個老豆罰自己個仔跪低過馬路,我睇完的第一個感覺係好怕,怕自己有一日都會咁做,我覺得我自己真係會咁做。

除左惡,另一個更大的問題是我的負面情緒。好多時俾個仔激親,都會衝口而出講好多晦氣說話,講完自己都會好後悔。

其實,佢而家只係得三歲半‧‧‧

有時一些早已忘記的事情,他會在事隔一排後突然提起,並且可以清楚重提當中的細節。我相信父母的說話是深深刻在他的心內,當然也包括了我那些惡言惡相和晦氣說話。只是可能他未能立即理解,便把整件事情深深記入腦內。

我從不幻想自己成為阿仔心目中最愛的人,亦認為他任何時候都應該將勞苦功高的媽媽放在第一位,但事實上我距離第一位的位置已經愈來愈遠。

阿女出左世就快四個月,阿仔一直都非常合作,從未為了自己的照顧及注意被分薄而投訴。只是無可否認他比以往多了為小事發脾氣或很容易便生事,而我這個EQ極低的爸爸,總是很輕易便被他的惡行搞到火上心頭。

話說我在年尾辭職,一家四口的唯一收入來源玩裸辭,原因當然有很多。其中之一便是希望在阿女初初出世的這幾個月,多些時間陪伴阿仔去和他一起面對和適應這轉變。以目前來看,陪伴他的時間確實是多了很多,有很多次我們二人同遊的經歷,當中也有很多快樂的時光,但很多時總是在最後關頭因為一些小事而變得不快,難免有一些功虧一簣的感覺。

阿仔好似我,外表似,動作神態都似,連喜歡搞事去引人注目都似。其實,我應該知道他搞事的目的。其實,我應該知道如果妥善處理。我做父親的資歷是三年半,而他做哥哥的資歷只有三個半月,我應該可以做得較好。

要改,要改,真係要改

希望有一日,我都可以好似呢對杯咁,笑住咁面對,爸爸應該要包容
希望有一日,我都可以好似呢對杯咁,笑住咁面對,爸爸應該要包容
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

多謝支持睇到尾,有任何意見或感想都歡迎寫低留言,你的留言是對作者的最大支持。

如果想最快睇到我的新文章,請Like半桶水爸爸的Facebook專頁或以RSS feedEmail接收半桶水爸爸最新文章。

25 則留言:

  1. 我對小朋友EQ幾高,給點耐性,去到4-5歲,佢會更加感受到你的付出,及更懂聽道理。

    回覆刪除
  2. 惡言惡相和晦氣說話都是源於你對他充滿期望,期望是好事,也是動力來源。
    可是萬事總有兩面,同時亦製造了衝動。
    而期望亦無止境,亞仔向上行一步,期望亦會上升一步,亦即永遠不會滿足。
    如果調節和平衡,考驗不少。

    回覆刪除
    回覆
    1. 如何調節和平衡,考驗不少。

      刪除
    2. 自由兄一定係過來人,講中哂,期望變失望,之後就衝動。要不斷提醒自己,個仔只係得三歲半。考驗真係不少。

      刪除
  3. 我對我個仔都好惡。
    我認為,一世對佢嚴格也好,即使我死左個日佢都認為我對佢不滿也好,最期待的,都係希望佢能壓力之下擊倒爸爸,至少做得比我好。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都同意,過度放任等如放棄,自小習慣在適度的壓力下成長也是一種訓練

      刪除
  4. 將來半兄再睇返這篇文,或許只得啖笑,哈哈:D

    回覆刪除
  5. 教囝囝和教囡囡真係唔同~對女兒係要求嚴哋,但不能太惡XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 尺度應該男女一致,不過對女仔態度應該溫和少少

      刪除
  6. 多些讚賞的說話,叫他做事時講唔該,有時加番d客套說話,可能會關係變好,他的人格也會正面一點。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝早月兄的建議,我們也是採取正向的教法,經常也會讚賞和鼓勵,只是阿仔對著我特別鍾意做壞事

      刪除
    2. 有沒有去了解為甚麼他對著你特別鍾意做壞事?找出原因就是解決問題的關鍵

      就我自己來說,我以前在別人眼中是屬於喜歡做壞事的人,大部份人都會以"想引人注意"去批評我。現在回想起來,我覺得其實是我個人充滿了好奇心,尤其是對規距的底線很好奇,或是對非主流的想法很好奇,有一句說話很貼切地說出了我的心底話:
      "You laugh at me because I am different. I laugh at you because you are all the same."
      我常常覺得,如果在小時候有人可以明白我多一點,我現在一定會很不同。你的小朋友可能也是比較特別,需要別人用心一點才能明白他,才能夠知道怎樣去引導出他的潛能。

      刪除
    3. 我和太太也有嘗試去了解,暫時還未有一個肯定的答案。早月兄說得對,了解原因是解決問題的關鍵,我們會繼續努力。

      老實講,我們也認為他很特別,理解和表達能力明顯地比其他同年齡的小朋友高很多,很多複雜的事情他也能理解及用他的語言去表達。

      刪除
  7. 小朋友做錯事係應該惡d嚴厲d對佢地,但其他時間或者佢有改進既時候就要好好咁對待返佢,等佢清楚知道賞罰分明,一味溫柔待佢地唔係好事黎。

    回覆刪除
    回覆
    1. 明白。賞罰分明,才能令他明白甚麼是規矩,特別是在年幼的時候。

      刪除
  8. Blog主,我的細路相差3-4歲,大的較反叛、EQ亦較低,細的EQ高、性格很討人喜歡,因此對大的較嚴格,因此亦時常火星撞地球,後來我犯了更大的錯誤,提早提休,結果日子更難過。
    而家細路大左,有時我都會覺得對亞大太嚴,我的耐性及EQ亦唔見得比佢高好多,佢一撻我就著火,大家彼此彼此啫,如果可以重頭來過,我會寬容啲,凡事唔好咁上心,等大家有個更快樂的回憶。
    我覺得你最好搵返份工,有工作去分散下注意力,對大家都有好處。
    另外最好每天有時間讓細路活動及跑下,發洩一下精力,等佢響屋企較安靜,仲有,假期帶佢去圖書館,培養佢閱讀習慣,佢會終身受益。
    K

    回覆刪除
    回覆
    1. K兄,多謝你的建議,我也認同自己唔同小朋友好得幾多,會盡量寛容一些。

      我們現在也盡量給他每天也有體力活動的時間,閱讀更已經是我兒子的最大興趣,每天也要睇幾本書。

      刪除
    2. 你令我想起我朋友說為甚麼很多頗富有的人還在工作,他說因為他們是為了避開家裡的老婆 :P

      刪除
    3. 哈哈,可能他們只是熱愛自己的工作呢

      K兄,已經落力去搵工架啦,有好消息會公佈。

      刪除
  9. Mike兄, 做父親一邊做一邊學吧,不用太過介懷, 每對父子好難倒模咁跟足去抄人地所謂成功果套。 我對個仔,你都知我細仔威力幾咁利害,打鬧對佢真無乜大作用,反而擁抱住佢,比佢知我愛佢,佢重好受落,果日佢打爛個電視,我一句也沒鬧佢,佢自己真心知錯話賠錢比我,超搞笑。

    回覆刪除
    回覆
    1. R兄多謝你的鼓勵,真是每天都在學習,我也很佩服你的EQ,我個仔早幾日差點弄壞屋企部抽濕機,我也立即想到你的電視機,想多一步,便沒有怪責他了,其實他也是無心之失。

      刪除
  10. 我同老婆對個仔都好惡,但鬧完之後一定解釋返點解要鬧,慢慢佢就知道點應付我地,而家準備鬧人之前同佢講句“一陣你唔好問點解呀”佢就知衰醒水。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我哋都會講呢句,通常鬧之前都會有警告,提醒下佢,希望佢能夠自律

      刪除