2016年10月10日 星期一

再談孩子的閱讀興趣

原來距離上一次在這裡提到兒子的閱讀興趣已經兩年有多,係網上報紙見到鄺穎萱介紹長谷川義史這位兒童圖書畫家,便忍唔住要寫番少少跟進。

非常好彩,直至現在阿仔依然很喜歡看書,每晚睡前必需和他伴讀兩本小書,熄燈後還要再多講一個故事他才願意乖乖訓覺。因為睇得多,定時定候都要去圖書館補倉,如果剛借了一些他十分喜歡的書籍,更會由早到晚都捉著我們講俾佢聽。

閱讀必須有趣,才能建立興趣


阿仔都會睇卡通電視和電影,但每日不可缺少的還是睇書,去旅行都要專登帶幾本俾佢睇。我相信事必有因,能夠令到阿仔去到三歲半都依然以睇書為最大興趣,我們自少培養當然有關,但另一方面選書也是一大重點。

相信不少父母也會留意到很多兒童故事最後都有一些小貼士,總結一下故事內的道理、教訓或智慧。我們都講過不少這類故事,初頭我都會粗略咁講下那些小貼士,,但後尾發現唔對路,連我作為一個負責講故事的大人都覺得那些小貼士好鬼煩,強烈地減少我下次再講呢本書的興趣。

好簡單咁講,如果日日做完《愛‧回家》之後,都有條友同你回顧一下今集有咩小智慧,你諗下呢件事係幾咁難頂。

自少訓練填鴨,唔係呀化?


另一方面,我真係唔想咩都幫小朋友消化再餵俾佢食。首先如果本書有一些深奧的道理,真係超越左一個三歲小孩可以理解的能力,我強行講解只係事陪半功,大家都辛苦。如果書本既程度選擇適中,讓孩子自己領悟,唔係更好咩?其實,我只想建立孩子的閱讀興趣,並不是想追求可以即時見到的回報,他喜歡那個故事便已經足夠了。

長谷川義史 - 秘密
長谷川義史 - 秘密

開頭講到鄺穎萱介紹的長谷川義史,他是日本一位兒童圖書畫家,畫了很多別人寫的故事,也畫了一些自己創作的故事。近一年來阿仔都睇左幾本佢畫既書,鄺穎萱提到的《男子漢阿茶》我們剛剛還了,現在借了另一本書《秘密》,之前還看了他畫的《我討厭去幼兒園》、《我吃拉麵的時候......》、《生氣》、《馬鈴薯家族》和《你最愛誰》。阿仔勁鍾意《馬鈴薯家族》,借完又還還完又再借好幾次,都仲係咁鍾意睇。其實故事內容超簡單,就係講薯仔一家係街市俾唔同既人類家庭買左,一家人各散東西,好鬼傷心咁樣。點知之後係學校重遇,因為佢地都成為左小朋友自己帶番學校既午餐,故事最後一句我好記得,“原來大家都鍾意食馬鈴薯,講完”。

生活化故事更適合小朋友


老老實實,這些故事真係無咩大道理﹝除了《我吃拉麵的時候......》,呢本書個名好流,但內容好堅,有機會再講﹞,但十分生活化,小孩子好容易投入其中。甚至佢自己在日常生活當中,都會自動提起某本書入面發生過他現在面對的事情。

作為怪獸家長,英文書籍當然唔少得,真心推薦Biff, Chip and Kipper Stories和Peppa Pig,兩個系列也是十分生活化的故事。

Biff, Chip and Kipper Stories
Biff, Chip and Kipper Stories

Peppa Pig
Peppa Pig

阿仔都好鍾意Roger Hargreaves的Mr Men系列,我相信主要是因為那些角色設定古怪。

Roger Hargreaves的Mr Men
Roger Hargreaves的Mr Men

電影的圖畫故事版也是不錯的選擇

電影的圖畫故事版
電影的圖畫故事版

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

多謝支持睇到尾,有任何意見或感想都歡迎寫低留言,你的留言是對作者的最大支持。

如果想最快睇到我的新文章,請Like半桶水爸爸的Facebook專頁或以RSS feed追蹤半桶水爸爸

6 則留言:

  1. 閱讀必須有趣!我第一本認真攞上手揭完嘅係一本漫畫!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係啦,做咩都好,最緊要有趣。

      我諗我第一本都係漫畫,我細過個陣邊有而家咁多繪本。

      刪除
  2. 唔記得左mike兄小孩幾歲, 好似大仔已經6歲? 我當年開始閱讀係老媽子帶我去睇漫畫式偉人傳記, 所以到了現在, 有名的科學家和大人物依然很有印象. 也希望將來可以努力跟他們一樣成功. 建議mike兄可以拿一些漫畫式偉人傳記比仔仔睇.

    回覆刪除
    回覆
    1. 阿仔只有三歲半(阿女直至現在都仲係媽媽肚內),所以都係睇圖畫書為主。

      多謝Joseph兄的建議,我都有此打算,在他大一點時讓他透過閱讀去多認識世界及偉人故事。

      實不相瞞,直至現在,我都很喜歡睇人物傳記,舊年年尾才睇完富蘭克林的自傳,獲益良多。

      http://halfemptypapa.blogspot.com/2015/12/blog-post_15.html

      刪除
  3. 謝謝Mike兄的分享!我間中都要幫哋幼稚園生借書呢~

    回覆刪除
    回覆
    1. Cherry姐,你盤生意既覆蓋範圍都幾大,連幼稚園學生都有。

      刪除