2016年6月4日 星期六

大白象bond

網上新聞睇度香港機管局計劃下年發行名為aBond的債券,據稱細節和iBond類似,但息率較高及年期較短。如果呢個消息屬實,將會又是另一香港奇聞。

以我對債券既認知,世間上一隻債券能夠做到比另一隻息率較高及年期較短,原因只有一個,那就是發債人信貸評級的不同。違約風險較高的公司,借錢的成本比較高,十分合理。

但我實在看不到發行iBond的香港政府及發行aBond的香港機管局(由政府全資擁有)的違約風險有甚麼不同。為何aBond需要提供較優惠的條款?

因為iBond賣貴了?這只是笑話,因為iBond由一開始已經帶有社會福利的成份,政府以現實不需要的高借錢成本去派錢給市民和推動本地債券市場。

我相信是機管局當中有人害怕輿論壓力,三跑在反對聲中通過,收取機場建設費已經好樣衰,如果再要發債,儘管輿論改變不了結果,但免不了過程中一番批評。如果在發債中加入福利成份,以派錢軟化事情,可能正是有關方面的如意算盤。

8 則留言:

  1. 回覆
    1. 我自己唔敢咁快講係咪好事,政府無端端提高了自己的資金成本,效率好低,對市民未必係好事。

      刪除
  2. 好明顯係用派錢軟化事情

    回覆刪除
  3. 等賭白頭片。。。
    即日賣Q左佢搵幾百。

    回覆刪除
    回覆
    1. 政府重話推動債券,根本就係推動短炒

      刪除
  4. 很有趣的意見分享! 我呢d, 真係同本地香港人好脫節, 你唔講我真係唔知呢d野.

    回覆刪除